Książ – cynowa rocznica, dzień 3.

Książ od dawna był miejscem, które chcieliśmy odwiedzić. Nadarzyła się okazja wracając ze Szklarskiej Poręby. I tak musieliśmy przed 11 godziną opuścić pokój. Wyruszyliśmy w stronę Wałbrzycha i tak dotarliśmy na ul. Piastów Śląskich 1 do Zamku Książ. W niedziele wrześniowe zamek jest otwarty  od 9,oo do 18,oo, w tygodniu do 17,oo. Latem dłużej a zimą krócej. Zwiedzaliśmy sami, bez przewodnika. Bilety to koszt. 34,oo/osobę. Zaparkowaliśmy nie przy zamku tylko na parkingu, jakieś 900 metrów, by spacerkiem dojść do muzeum. Zapraszam na krótkie zwiedzanie.

Książ spacerkiem

Z parkingu spacer zajął nam kilka minut, ale w oddali już było widać wejście na dziedziniec. Przywitały nas lwy, a przed samym wejściem armaty. Zwiedzanie zaczęliśmy od drugiego pietra, wg strzałek od 1 do 33 punktu. Przywitała nas Daisy, dla której tej zamek został wybudowany. Nie będę Was zanudzać historią, bo tą przeczytacie na stronach zamku. Pokażę tylko kilka zdjęć, tych które przedstawiają, to co nam się podobało. Miejsce do pracy biurowej, eksponaty fajek, obraz w sali Grodźca oraz poręcze przy schodach.

Z sali Konrada widzieliśmy Czarny Dziedziniec, przeszliśmy do sali Maksymiliana z pięknymi dwoma kominkami a potem do apartamentów książęcych.

Jednak oboje z mężem stwierdziliśmy, że piękniejsze od wnętrz są tarasy. Podziwialiśmy zieleń już pomału chyląca się ku jesieni i skałę w której wydrążono podstawy zamku.

Książ – pożegnanie

Żegnały nas koty i posągi. Wracając zwiedziliśmy Mauzoleum Hochbergów i zatrzymaliśmy się w punkcie widokowym na Skale Olbrzyma. Niestety widzieliśmy i to co nas smuci, pamiątki, które niszczą naszą przyrodę. Przed odjazdem ostatni raz spojrzeliśmy na Zamek i ruszyliśmy do domu.

Zamek Książ polecamy odwiedzić, szczególnie ludziom młodym. Będzie Was zachwycał. Nas, którzy zwiedzili już wszystkie zamki Ludwika Bawarskiego, zamki francuskie i rosyjskie, Książ już nie zapiera dechu. Cieszymy się, że dwa tygodnie po nas, zachęcona naszą podróżą, zwiedziła go nasza córka. Tak właśnie należy poznawać piękno naszego kraju. Później reszta świata.

Tak zakończyliśmy obchody naszej cynowej rocznicy. Było cudownie.

Jeżeli chcesz ze mną zwiedzać, gotować i rozwijać pasję, zapraszam do subskrypcji.

• Piękna relacja. Uwielbiamy z mężem podróżować. Zaszczepiliśmy to też w synu, ale czy kiedyś tam zawędrujemy? 🙂

• Nigdy tam nie byłam. My też lubimy poznawać nowe miejsca. Zazwyczaj naszym celem głównym są jednak góry.

• s.Klara

To piękne miejsce, w moim odczuciu pełne tajemnic.Jednak najbardziej zainteresowała mnie ostatnia właścicielka….Byłam tam kilka lat temu ale pewnie od tego czasu wiele się tam zmieniło…

• Przepiękne miejsce. Można tam spacerować godzinami i zwiedzać bez końca.

• polska ma wspaniałe miejsca i tyle do odkrycia idealne miejsce a spedzenie rocznicy 😀

• Ciągle nam nie po drodze… Wcześniej dzieci były zbyt małe, ale teraz już wymówki się skończyły.

• Natalia Karczmarczuk

Pięknie tu!❤️Może kiedyś uda nam się odwiedzić ☺️

• Karolina Ostrowska

Ja właśnie zrobiłam sobie mapkę z zamkami i pałacami, które w Polsce chce zwiedzić 😀 To jedno z tych miejsc właśnie 🙂

• Danuta Brzezińska

Też taka miałam i już niewiele zostało:-)

• Karolina Ostrowska

Mi niestety zostało dużo 🙁

Ale myślę, że to kwestia czasu 😀

• Mam stosunkowo blisko do tego zamku, bo jestem z Wrocławia, ale jakoś nigdy mi tam nie po drodze.

• Danuta Brzezińska

Ja też specjalnie pojechałam a w Kotlinie czy Karkonoszach jestem kilka razy w roku. Dopiero po tylu latach:-)

• Honorata Dyjasek

Cudowne miejsce. Byłam w nim podczas pewnej uroczystej gali, na której obowiązywaly długie suknie wieczorowe. czułam sie jak prawdziwa księżniczka.

To dopiero przeżycie:-)

• Justpoint Ofview

Bardzo klimatyczne miejsce! 🙂

• Uwielbiam wracać do Książa. Ładują mi się tam akumulatory.

• Przepiękne zdjęcia! My mieliśmy się już dawno wybrać do tego zamku, bo wbrew pozorom zwykle mamy po drodze! Tylko że zazwyczaj mamy rowery na dachu i jesteśmy umorusani błotem po trasach enduro, więc trochę wstyd zwiedzać takie piękne miejsca w takim, hm, stanie 😀

• Danuta Brzezińska

No właśnie, dlatego wybraliśmy się specjalnie:-)

• uwielbiam to miejsce!

• Piękne zdjęcia, piękne miejsce 🙂 Muszę tam zabrać moją rodzinę 🙂

• Dominika Pytlas

Nie jestem zbytnio fanką takich zamków, ale ten ogród… Miodzio:)

Pozdrawiam,
    //zwiedzaki.pl.tl

• Zamek przepiękny! Już od jakiegoś czasu się tam wybieram, ale jakoś nigdy nie jest po drodze…

• W ksiazu bylam kilka razy i jeszcze tam wroce 🙂

• Nie byłam tu nigdy, ale widoki rzeczywiście mocno zachęcają…;)

• Lubię tam wracać, to jeden z piękniejszych zamków w Polsce. Szkoda, że wnętrza zostały mocno rozgrabione, ale nie można mieć wszystkiego. Za to podziemia są fascynujące! Niedawno otwarto nową trasę 🙂 A, i wszystkiego najlepszego z okazji rocznicy! 🙂

• Piękne miejsce. Odwiedziłam parę razy wracając z Dolnego Śląska. Piękne i tajemnicze, o czym przewodnicy wiele opowiadają. A do tego jeszcze cudne zadbane ogrody. Warto zboczyć z drogi.

• Z pewnością świetnie bym się tam czuła – lubię takie miejsca przesiąknięte historią 🙂

• Dzięki za „przypominajkę”, byłem w Książu równo 10 lat temu. Dzięki waszemu wyjazdowi, a zwłaszcza zdjęciom wróciło sporo wspomnień z tego miejsca. 😉

• Uwielbiam zamki Dolnego Ślaska! Świetna relacja :-₩

• Aleksandra Piotrowska

P{iękne i tajemnicze miejsce. Wciąż na mnie czeka… Dziękuję za relację! zachwyconanatura.pl

• Nie wiedziałam, że w Książu jest taki potężny zamek. na pewno zwiedzę, jeśli kiedyś uda mi się tam zawitać.