Cynowa rocznica – dzień 1. Wodospady

Cynowa rocznica była okazją do zorganizowania sobie czegoś wyjątkowego. Lubię uroczyste obchodzenie różnych okoliczności, a ta była wyjątkowa. Myślałam o niej już od jakiegoś czasu, niestety w ostatnim miesiącu musieliśmy nasze plany całkowicie zmienić. Oczywiście wybraliśmy góry na naszą noclegownię, padło na Szklarską Porębę. Ostatni raz byliśmy tam trzy lata temu, ale jest z niej niedaleko do Niemiec. A właśnie Saksonia była naszym celem głównym.

Cynowa rocznica – Wodospad Kamieńczyka

Góry przywitały nas deszczem, ale już następnego dnia świeciło słońce, jak w dniu naszego ślubu. Ponieważ 7 tyg. po operacji mogłam zapomnieć o wyczynowym górskim chodzeniu, wybraliśmy się na Wodospad Kamieńczyka. W drodze na górę mijało nas ponad 500 osób, bowiem jak co roku o tej porze miał miejsce Rajd dookoła Kotliny Jeleniogórskiej. Rajd ten trwa od piątku rana do niedzieli południa, idzie się dzień i noc. Jeżeli ktoś chętny, to następna okazja już za rok.

Na Wodospad Kamieńczyka obowiązuje wstęp (6 zł/os) i zakładanie kasków. O tej porze roku woda spada z całej swojej siły z wysokości 27 m trzema kaskadami. Sam wodospad ma 846 m n.p.m. i jest najwyższym wodospadem w Sudetach. Poniżej wodospadu znajduje się prawie 100 metrowy kanion Kamieńczyka. Blisko niego znajduje się schronisko, gdzie kupiliśmy pysznego pączka i wypiliśmy czeskie piwo. Wodospad jest atrakcją na jednym ze szlaków prowadzącym na Szrenicę.

Cynowa rocznica – Wodospad Szklarki

Kiedy schodziliśmy z Kamieńczyka było jeszcze za wcześnie na uroczystą kolację. Postanowiliśmy odwiedzić drugi co do wielkości wodospad w Sudetach – Wodospad Szklarki. I tak szlakiem czarnym wyruszyliśmy dalej. Szlak ten prowadzi nas przez las do miasta (ulicą Turystyczną) i dalej ulicą 1 Maja koło Leśnej Huty przy Zaułku Szklarzy. Po drodze mijamy Starą Chatę Walońską i Wioskę Indiańską Canoe, by od góry zobaczyć opadającą z 13,3 m wodę. Woda opada zwężającą się ku dołowi kaskadą i skręca spiralnie tworząc kocioł eworsyjny.

Wodospad znajduje się na terenie Karkonoskiego Parku Narodowego, do którego wejście jest płatne. Do wodospadu można również dojechać  drogą E-65 lub dojść zielonym szlakiem ze Szklarskiej Poręby. My zielonym szlakiem wracaliśmy.

Pierwszy dzień obchodów naszej cynowej rocznicy zakończyliśmy kolacją, wybraliśmy coś czego na co dzień nie gotuję. Najpierw grillowane baranie kiełbaski, potem pieczeń baranią z ziemniaczkami i przekładaniec z dzika z frytkami. Wszystko to zapijaliśmy piwem w połączeniu z tamtejszym przysmakiem „Miodulą” na dwa sposoby, zimny i ciepły. Wszystko jednak w umiarze, bo następnego dnia o 4.30 mieliśmy pobudkę.

Jeżeli jesteś ciekawy jak spędziliśmy kolejny dzień świętowania rocznicy, to zapraszam do subskrypcji. Wtedy na Waszej skrzynce pojawi się informacja o kolejnym wpisie.

• Aneta

piękne widoki, super zdjęcia ! 🙂

Dziękuję.

• Ależ się rozmarzyłam! 🙂

• O rany ile pięknych ujęć! Wspaniały czas 😉

• Agata Maj Cher

Odwiedziłam tez ten wodospad. Może spodobałyby Ci się Śnieżne Kotły w Karkonoszach?

• Danuta Brzezińska

Byłam, kiedy dzieci były małe to zeszliśmy Karkonosze wzdłuż i w szerz po kilka razy:-) Są urocze.

• NIe byłam tam jeszcze a to zdecydowanie moje klimaty!

• Justyna Witkowska

pięknie! kocham polskie zakamarki, uważam, że mamy dużo szczęścia mieszkając w tak pięknym kraju!

• Magda

Gdy byłam mała byłam na wczasach z rodzicami w Szklarskiej Porębie i też odwiedziłam Kmieńczyk.

• Super dzieciaczki

Cudowne miejsce, chętnie się tam wybiorę z rodziną.

• Petite Polonaise

Jestem absolutnie za „rocznicowym wypadom we dwoje”! Uwielbiam świętować podróżując. Miejsce wybraliście szczególne, pięknie!:)

• Ania Korzeniecka-Klisz

zbliża się nasza już 7 rocznica ale tylko możemy pomarzyć o wypadzie we dwoje 🙂 ale Wam zazdroszczę 🙂

• Hanna Kowal

W każdej podróży najważniejsze jest kogo mamy obok siebie.Jeśli to ukochana osoba to i kawałek lasu niedaleko domu może zaczarować – choć oczywiście piękno gór i wodospad bywają afrodyzjakami dla zmysłów zakochanych od lat.

• Wspaniałe miejsce ! 🙂

• Kulinarna Strona Mocy

To w moich okolicach spędzaliście ten ważny dla Was dzień:) Pozdrawiam:)

• Przypomina mi się dzieciństwo, spędzałam tam z rodzicami sporo czasu, teraz chętnie tam wracam 🙂

• Przepiękne są te wodospady, wyglądają wręcz magicznie! 🙂 No i wszystkiego dobrego z okazji rocznicy 🙂

Dziękujemy:-)

• Świetny sposób na obchody rocznicy, spędzony razem dobry jakościowo czas to coś co się pamięta na długo 🙂

• Wyjątkowe okazje warto obchodzić w wyjątkowy sposób 🙂 Bardzo fajny sposób wybraliście 🙂

• Mieliście cudowną rocznicę <3 Ja też bardzo lubię celebrować takie chwile – jest to świetna okazja do spędzenia wyjątkowego czasu tylko we dwoje 🙂

• Wszystkiego najlepszego z okazji 10. rocznicy!
    A swoją drogą… jestem ciekawa czy odwiedziliście mieszczące się w Starej Chacie Walońskiej Muzeum Tanich Win. Dużo już o nim słyszałam, ale nie miałam okazji jeszcze się tam wybrać 🙁

• Danuta Brzezińska

Nie mieliśmy okazji, było zamknięte:-( ogladaliśmy z zewnątrz

• Gratuluje tak fajnej rocznicy uczczonej w tak cudowny sposób:) Oby takich wypadów było u Was jak najwięcej.

Ach, tez byśmy sobie tego życzyli przez następne 10 lat:-) dziekujemy.

• Dominika Lewandowska

Cóż za piękne okolice! W Szklarskiej Porębie spędziłam kiedyś zimowe wakacje ale to było zanim załapałam bakcyla wędrowania więc odwiedziny przy wodospadach Kamienczyka I Szklarskiej są wciąż przede mną😊 Gratuluję pięknej rocznicy!

• Danuta Brzezińska

Dziękuję i juz zapraszam na nasz drugi dzień:-)

• Super, po górach to my uwielbiamy chodzić ! Piękne są Karkonosze 😉 (Łukasz)

• Bebe Talent

Uwielbiam te okolice i przesympatycznych państwa Sieleckich ze schroniska. Nigdzie indziej nie jadłam tak pysznego gulaszu z dzika.

• Śliczne zdjęcia, szkoda że małe…. Gdyby we wpisie były wyświetlane jako większe, to wyglądałoby to bardziej magicznie 😉

• Justyna

Cudownie spędzony czas i zapewne niesamowite wspomnienia. Widoki cudowne.

• Bardzo lubię oglądać wodospady – im większe, tym lepsze. Dobrze wiedzieć, że w okolicy Szklarskiej są takie wspaniałe wodospady.
    A tak na marginesie, która to cynowa?

Dziesiąta:-)

• Iwona Gogulska

Jak widać w Polsce nie brakuje ciekawych miejsc, dzięki Tobie znowu dowiedziałam się o kolejnych 🙂

• No to wszystkiego najlepszego z okazji rocznicy! Duzo pieknych wycieczek i podrozy!

• Wszystkiego najlepszego na dalsze lata. Piękne zdjęcia i piękny opis wspaniale spędzonego dnia.

• Malwina Ropel

Najlepszości 😊

• Wszystkiego co najpiękniejsze!
    Bardzo ciekawa wycieczka. Wodospady to jedne z moich ulubionych cudów natury. Aż zatęskniłam za spacerem po górach.

• Gratulacje! Świetny pomysł z taką wyprawą 🙂

• Byłam tam i przyznaję, że jest urokliwie, chociaż przy wodospadzie ludzi sporo 🙂

• Ewa

Cynowa już za nami, ale mój Romek tak uwielbia wodospady, że na kolejną przemyślę właśnie te okolice :)) dzięki za inspiracje i wszystkiego pomyślnego dla Was!! 🙂

• Przepiękna podroz. W żadnym z tych miejsc jeszcze nie byłam, ale wszystko przede mną 🙂

• Michał Woroniecki

Bardzo przyjemna wycieczka. Jeszcze nie byłem w tych miejscach, ale z chęcią się wybiorę.

• Jak bardzo cieszą takie wycieczki, wodospady zawsze wywołują w nas zachwyt. 🙂

• Wszystkiego dobrego! A pomysł na świętowanie idealny 🙂

• Smak Projektu

Fajny wpis ! 🙂 również jestem miłośniczką wycieczek 🙂 jedyne co bym zmieniła to rozmiar zdjęcia – większe przykuwają większą uwagę 🙂